Activities

Sectors and Best Practices

We mainly work in those sectors in which companies have an ongoing relationship with their customers (subscriptions, consumer services and individual purchases), manage multiple channels of customer contact (direct and indirect) and experience a historical moment of extreme turbulence (endogenous and exogenous).

We believe in continous innovations and we work with our clients end to end, from strategy to execution, until we achieve the goals we set.

Sectors

Strategic Managmente Partners has developed significant experiences in:

Food industry

The Italian Food Industry is one of our country’s absolute bests...

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Consumer Goods

The Manufacturing sector is directly affected by the continuous changes that are taking place...

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Cosmetics

Global cosmetics consumption has been growing steadily for years. From hygiene-related products...

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Energy & Utilities

Since deregulation, the utility market has been in a state of continuous change. have proliferated...

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Financial Services

In a historical moment characterized by a strong race to remove costs for the clients, banks...

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Large Scale Retail

The Large-Scale Retail sector is undergoing a continuous process of change sector due to a gradual reduction in margins...

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Hi Tech

The High Tech area assists most of the italian leading companies in facing...

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Manufacturing

The manufacturing industrial sector, particularly in the SME segment, has been going through...

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Media

The media practice is assisting one of the industries with the highest rate of strategic and organizational change...

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PA

We put our expertise in support of PA to improve the well-being of individual citizens and society as a whole...

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Pharma & Healthcare

The Pharmaceutical sector is traditionally complex and articulated The peculiarity of the products...

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Telecom

The Telecommunications sector has experienced dramatic changes over the past decade, due in part...

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Strategy

Guidiamo passo i nostri clienti nell’implementazione delle strategie e dei programmi di miglioramento delle performance proponendo modelli di collaborazione flessibili e personalizzati in base alle esigenze del cliente.

Il nostro team comprende figure con esperienze pluriennali in ambito industriale che ci permette di accompagnare i nostri clienti sul campo fino al raggiungimento dei risultati prefissati, garantendo successivamente una piena autonomia operativa. 

Accompagniamo i nostri clienti nel processo di M&A sia in fase di acquisto sia in fase di vendita. Grazie alle competenze maturate dai nostri manager siamo in grado di coprire l’intero arco del processo, dalla definizione della strategia alla individuazione del soggetto più adeguato fino ad arrivare al supporto alla negoziazione e alla conclusione dell’operazione.

Digital & IT

Aiutiamo i nostri clienti a realizzare un approccio pratico per innovare e accelerare rapidamente le loro attività nel mondo digitale.

Favoriamo lo sviluppo di strategie digitali e IT che ottimizzino la customer experience, migliorando la supply chain e tutti i canali di contatto azienda-cliente. Abbiamo sviluppato processi e strumenti innovativi per la governance IT, e supportiamo concretamente i nostri clienti nell’applicazione di nuovi modelli operativi e nella progettazione di architetture integrate e sinergiche tra nuove piattaforme e sistemi legacy. 

Customer Experience

La nostra metodologia per ottimizzare la customer experience parte dal concetto di centralità del cliente e di ottimizzazione della relazione omnicanale cliente-azienda (customer journey) in tutto il ciclo di vita: ricerca attiva, acquisto e utilizzo di un bene o di un servizio; introducendo i principi di Service Design per comprendere a fondo i bisogni dei consumatori e minimizzare i problemi, con una vista end to end.

Supportiamo i nostri clienti in tutte le fasi del processo continuo ed iterativo di gestione della customer experience che va dalla progettazione, alla implementazione, al miglioramento continuo e che deve essere supportato dalla governance progettuale e da adeguati strumenti.

ESGRC

Environmental: l’impatto ambientale dello sviluppo economico di un’organizzazione nei confronti dell’ambiente nel quale è collocata e dell’ambiente in generale.

Social: l’impatto sociale di un’organizzazione in termini di inclusività e di relazione con il territorio, con le persone, con i dipendenti, i fornitori, i clienti e in generale con le comunità con cui opera.

Governance: la governance intesa come l’insieme degli strumenti, delle regole, dei principi, dei sistemi e delle procedure che hanno il fine di ottimizzare i processi per raggiungere gli obiettivi economici e tutelare gli interessi dell’azienda.

Risk: la gestione basata sul rischio costituisce il filo conduttore in tutte le organizzazioni e ha lo scopo di identificare precocemente i rischi che potrebbero compromettere il raggiungimento degli obiettivi aziendali e di predisporre un piano con specifiche contromisure.

Compliance: la compliance regola il flusso di tutti i processi aziendali attraverso l’applicazione e il successivo controllo di conformità degli standard normativi.

Supply Chain & OPS

Ottimizziamo i processi di Supply Chain, Sourcing e P2P, nonchè di Logistica e diWarehousing, tramite metodologie dedicate, con attenzione alle tematiche riguardantila Compliance, Privacy e Security e la formazione e gestione delle risorseaccompagnandole in tutti i processi di change management.Tramite le nostre metodologie puntiamo a supportare le aziende nell’ottimizzazione dei processi di supply chain. Le nostre attività interessano tutte le fasi della SC, mappatura degli attuali processi di logistica, analisi della pianificazione degli approvvigionamenti, verifica di funzionalità e performances dei WMS utilizzati. Una supply chain efficiente e ben organizzata permette di ottimizzare le risorse a disposizione e di essere più veloci nel soddisfare le richieste dei clienti migliorando la Customer Experience.

Passaggio Generazionale

La fase di passaggio generazionale nelle aziende familiari è notoriamente molto delicata: i nostri manager hanno significative esperienze nell’assistere l’imprenditore a gestire le complesse dinamiche che possono nascere al momento di “passare il testimone”.

 Il supporto di una figura esterna all’azienda e alla famiglia è spesso chiave per individuare la soluzione migliore, in funzione delle diverse situazioni, ed accompagnare nel percorso di cambiamento al fine di garantire il futuro aziendale si successo.

La complessità della gestione aziendale, richiede oggi uno spettro molto ampio di competenze: per questo abbiamo ideato un servizio di temporary managment innovativo: non interviene un manager da solo, ma un senior manager assistito da un team di esperti specialisti per le principali funzioni aziendali, attivabile in funzione del bisogno. 

Si tratta di una soluzione molto apprezzata quando è richiesto un intervento rapido per affrontare momenti di difficoltà, per accelerare lo sviluppo, per gestire un passaggio generazionale o un percorso di managerializzazione dell’azienda.

Innovazione

Aiutiamo i nostri clienti ad anticipare i trend, attraverso uno studio critico del mercato che consenta di capirne in anticipo le esigenze. Per creare un vantaggio competitivo non basta creare nuovi prodotti/servizi, ma è necessario generare innovazioni ad alto impatto, che vadano a migliorare sensibilmente lo stile di vita del cliente.

HR e organizzazione

Aiutiamo i clienti a rendere migliori i loro processi organizzativi e di gestione, attraverso innovazione e tecnologia e personalizzando le attività in base alle esigenze del cliente.

Strategy

We guide our clients step by step in the implementation of performance improvement strategies and programs by proposing flexible collaboration models tailored to the client’s needs.

Our team is composed of professionals with many years of experience in the industrial field, which enables us to accompany our clients until they achieve their intended results, subsequently guaranteeing full operational autonomy. 

We will lead our clients through the M&A process at both the buying and selling stages. Thanks to the expertise gained by our managers, we are able to cover the entire span of the process, from defining the strategy to identifying the most appropriate party to supporting the negotiation and closing of the deal.

Digital & IT

We help our clients implement a practical approach to innovate and rapidly accelerate their businesses in the digital world.

We foster the development of digital and IT strategies that optimize the customer experience, improving the supply chain and all channels of company-customer contact. We have developed innovative processes and tools for IT governance, and we support our clients in the application of new operating models and in the design of integrated and synergistic architectures between new platforms and legacy systems.

Customer Experience

Our method is aimed at companies that want to satisfy increasingly demanding customers, guiding them while they choose, purchase and use goods or services, through innovative solutions that achieve immediate results and/or direct sustainable digital transformation investments.

We offer our clients support in reengineering business process and optimization with an as-is methodology and help our clients make the Sales area increasingly dynamic, effective and efficient.

ESGRC

Environmental: the environmental impact of an organization’s economic development on the environment in which it is located and the environment in general.

Social: the social impact of an organization in terms of its inclusiveness and relationship with the local area, people, employees, suppliers, customers and in general with the communities with which it operates.

Governance: governance understood as the set of tools, rules, principles, systems and procedures whose purpose is to optimize processes to achieve economic objectives and protect the interests of the company.

Risk: risk-based management is the common thread in all organizations and aims to identify early risks that could compromise the achievement of business objectives and to prepare a plan with specific countermeasures.

Compliance: compliance regulates the flow of all business processes through the application and subsequent compliance monitoring of regulatory standards.

Supply Chain & OPS

We optimize Supply Chain, Sourcing and P2P processes, as well as Logistics and Warehousing, through dedicated methods, with attention to issues concerning Compliance, Privacy and Security and the training and management of resources accompanying them in all change management processes. Through our methods we aim to support companies in optimizing supply chain processes. Our activities involve all stages of SC, mapping of current logistics processes, analysis of supply planning, verification of functionality and performance of the WMS used. An efficient and well-organized supply chain allows you to optimize your resources and accelerating in meeting customer demands while improving the Customer Experience.

Generational Transition

The generational handover phase in family businesses is notoriously delicate: our managers have significant experience in assisting the entrepreneur to manage the complex dynamics that can arise at the time of “passing the baton.”

The support of a figure from outside the company and family is often key to identifying the best solution, depending on the different situations, and accompanying in the path of change in order to ensure the company’s future is successful.

The complexity of business management, nowadays requires a very broad spectrum of skills: that is why we have designed an innovative temporary management service: not a manager alone intervenes, but a senior manager assisted by a team of experienced specialists for the main business functions, which can be activated as needed.

It is a popular solution when rapid intervention is required to deal with difficult times, to accelerate development, to manage a generational transition or a path to company management.

Innovation

We help our clients anticipate trends through a critical study of the market to understand its needs ahead of time. To create a competitive advantage, it is not enough to create new products/services, but it is necessary to generate high-impact innovations that significantly improve customers’ lifestyles.

HR and Organization

We help clients make their organizational and management processes better, through innovation and technology and by customizing activities according to client needs.